sobota, 17 stycznia 2015

Proste ciasto drożdżowe

Wydawało mi się zawsze, że zrobienie ciasta drożdżowego jest trudne i dlatego długo omijałam przepisy na nie szerokim łukiem. Któregoś dnia dostałam ten przepis od Teściowej i postanowiłam wypróbować. Udało się:) Ciasto jest proste, szybkie i pyszne. Można wrzucić składniki do miski i zająć się sobą, dzieciem lub czymkolwiek innym. Potem wymieszać, dodać owoce, kruszonkę i już! Robiąc je kiedyś, po odstawieniu składników do wyrośnięcia, Córka Średnia wyciągnęła mnie na plac zabaw. Potem nie chciała nawet słyszeć o powrocie do domu. Potem była taka strrrasznie głodna i musiała natychmiast jeść kolację. Potem była zmęczona i bez bajki ani rusz. A ciasto stało i stało i stało... Minęło godzin kilka, chyba z pięć... Wymieszałam i wstawiłam do piekarnika, a co! I...udało się:)


Składniki:
0,5 kostki drożdży
0,75 szklanki cukru
0,5 szklanki mleka
3 całe jajka rozmącone
0,5 szklanki oliwy
3 szklanki mąki orkiszowej (lub pszennej)

Przygotowanie:
Drożdże pokruszyć, włożyć je do miski, a następnie pozostałe składniki w wyżej wymienionej kolejności. Nie mieszać! Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia (na 2-3 godziny). Po upływie 2-3 godzin ciasto wymieszać łyżką. Mieszać, aż ciasto będzie odchodziło od miski. Wyłożyć na blachę posmarowaną masłem i obsypaną bułką tartą. Na cieście ułożyć owoce np. truskawki, śliwki czy rabarbar i posypać kruszonką. Włożyć ciasto do zimnego piekarnika i piec 25-35 minut w temperaturze 160-180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz