wtorek, 13 stycznia 2015

Korzenne muffiny z jabłkami

Kiedy potrzebne jest coś słodkiego na już, w dodatku z tego co akurat jest w domu muffiny są niezastąpione:) Dziś u nas korzenne muffiny z jabłkami.


Składniki:
0,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki razowej
2-3 jabłka  (ja zwykle szykuję trzy, ale Córka Średnia podjada w trakcie intensywnie. Ostatecznie zostaje nam około dwa i pół jabłka. Z jakiegoś nieznanego mi powodu takie podkradzione smakują najlepiej! A im bardziej zabraniam wyjadania i bronię produktów tym szybciej mi znikają, ech...Podobnie kończy się u nas przygotowywanie każdej sałatki.)
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
0,5 szklanki oleju
0,5 szklanki płynnego miodu
2 jaja
60 ml jogurtu

Przygotowanie:
Wszystkie suche składniki (oba rodzaje mąki, sodę, proszek do pieczenia, cynamon i przyprawę do piernika) zmieszać w jednej misce. W osobnej misce zmieszać trzepaczką jajka, jogurt, olej i miód. Następnie wmieszać suche składniki do mokrych, dodać jabłka pokrojone w drobną kostkę i ponownie krótko je razem zmieszać. Przełożyć do silikonowych lub papierowych foremek. Piec 20 minut w temperaturze 200 stopni.

Małżonek przyniósł kwiatki, więc musiałam je uwiecznić na zdjęciu. Tęskno mi teraz do wiosny... Córka Średnia pyta:
-To na urodzinki?
Nastolatek:
-Pokłóciliście się?
Babcia:
-To Twoje kwiatki? Z jakiej okazji?
A bez okazji! 
Mam nadzieję...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz