wtorek, 6 stycznia 2015

Ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych ciast - jest aromatyczne, zdrowe i zawsze się udaje! Zrobienie go z dwójką maluchów nie jest jednak takie proste, a starcie marchewki i połupanie orzechów chwilę jednak zajmuje... Właśnie dlatego robiąc je ostatnio (na BARDZO ważną okazję) byłam przewidująca: marchewkę starłam dzień wcześniej, gdy dziewczynki poszły spać, a łupanie orzechów zleciłam Nastolatkowi. Rano przygotowałam potrzebne składniki, zmiksowałam je i absolutnie z siebie dumna wstawiłam ciasto do piekarnika. Tak! Będzie pyszne! Przemycę marchewkę! Marchewkę? Ups... Ciasto od dwóch minut w piekarniku, a marchewka...schowana w lodówce... Szybka akcja, wyjęłam ciasto, dorzuciłam marchewkę, zamieszałam, wstawiłam znowu, uff! Po 10 minutach przypomniałam sobie, że... marchewka była też na surówkę do obiadu! Bo jak już zaczęłam trzeć to starłam więcej... A trzeba było spać!

Najlepsze jest to, że ciasto się udało! Za to właśnie je uwielbiam:)



Składniki:
1,5 szklanki marchewki startej na tarce o małych oczkach
0,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki razowej
4 jaja
1 szklanka oleju
0,5 szklanki cukru brązowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika
0,5 szklanki  posiekanych orzechów
0,5 szklanki rodzynek
lub inne bakalie np. drobno pokrojone dakyle czy migdały w płatkach

Wykonanie:
Jaja ubijamy z cukrem, miksując ok.3 minut na najwyższych obrotach miksera. W czasie miksowania stopniowo dodajemy olej. W osobnej misce łączymy obie mąki z sodą, proszkiem do pieczenia, cynamonem i przyprawą do piernika. Wsypujemy do ubitych jaj, mieszamy, a następnie dodajemy marchewkę i bakalie. Tortownicę smarujemy masłem, posypujemy kaszką manną i wylewamy na nią ciasto. Pieczemy w 180 stopniach przez 45-55 minut.

Przepis na polewę z serka mascarpone tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz