sobota, 17 stycznia 2015

Co to jest BLW?

Baby-led weaning to naturalna metoda wprowadzania pokarmów do diety malucha, bez słoiczków, bez miksowanych papek, bez prób wepchnięcia maluszkowi łyżeczki do zaciśniętej buzi! Według tej metody dziecko od samego początku uczy się jeść samodzielnie, towarzysząc reszcie rodziny w posiłkach i eksperymentując z różnymi rodzajami pożywienia.
BLW została przedstawiona i rozpropagowana przez Gill Rapley i Tracey Murkett w książce "Bobas Lubi Wybór", ale przez wielu rodziców znana i stosowana była intuicyjnie już wcześniej. BLW dla mnie jest metodą rewelacyjną i rewolucyjną! Moja Córka Średnia ją pokochała. Pokochała też samodzielne jedzenie, i to od samego początku:) Obecnie sama też chętnie pomaga w przygotowywaniu posiłków i próbuje różnych nowych potraw. Ja zdaję się na jej intuicję i nie zmuszam, nie wmuszam, ale towarzyszę...Już niedługo przygodę z jedzeniem zacznie Niemowlę czyli Córeczka Najmłodsza, która już powoli kieruje tęskne spojrzenia w stronę naszych talerzy. Ja dzięki BLW przyjrzałam się uważniej temu co je moja rodzina, a zwłaszcza reklamowanemu i promowanemu jedzeniu dla niemowląt i dzieci, odkryłam kasze, owsianki, pasty do  pieczywa własnej roboty, zaczęłam robić przetwory, a sklepowe słodycze zastąpiłam domowymi wypiekami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz