piątek, 24 lipca 2015

Koktajl pietruszkowy z bananem

W mojej lodówce pojawił się gigantyczny pęk ekologicznej pietruszki. Chciałam ją poszatkować i zamrozić, ale po przekopaniu zamrażarki znalazłam jeszcze porcję...z zeszłego roku. A, że pietruszka walorów wszelakich ma sporo (o czym pisałam ostatnio), stwierdziłam, że szkoda jej jako dodatku do zup czy posypki do ziemniaków i muszę wymyślić nowe sposoby jej wykorzystania. I tak powstał kolejny koktajl! Nastolatek (jak to nastolatek) gardzi (bo zdrowe), Córka Średnia popija niepewnie, mąż się rozsmakował, Niemowlę za to...zachwycone! Początkowo zajadała łyżeczką, po chwili już obiema rękami wybierała ze szklanki, a na końcu wyciągnęła je...po porcję siostry. Koktajl ma bananową nutę, orzeźwiający smak i mnóstwo wartości, zatem polecam.


Składniki:
0,5 pęczka natki pietruszki
sok z połówki cytryny
1 duży banan
150 ml wody

Przygotowanie:
Natkę pietruszki umyć, odciąć łodyżki, listki przełożyć do blendera, dodać sok wyciśnięty z połowy cytryny, banana i wodę. Całość blendować do momentu uzyskania jednolitej konsystencji i przelać do szklanek. Koktajl początkowo jest płynny, po kilku chwilach konsystencja zmienia się w mus, można temu zapobiec dolewając więcej wody, ale nam osobiście bardzo to odpowiada.





1 komentarz: