wtorek, 28 kwietnia 2015

Proste i szybkie mleko owsiane

Mleko owsiane to ciekawy zamiennik mleka zwierzęcego (krowiego czy koziego). I to nie tylko dla osób, które mleka zwierzęcego nie tolerują, ale też dla tych, które chcą urozmaicić swoją dietę. A ponieważ ostatnio u Córki Średniej niezidentyfikowana wysypka, a Niemowlę przygodę z jedzeniem dopiero zaczyna, to mleka roślinne zaczęły u nas gościć częściej. Mleko owsiane robiłam już wcześniej, ale jego smak nie przypadł mi do gustu...Kupowałam też sklepowe, które z kolei ma w sobie dużo soli, a w dodatku cenę niezbyt atrakcyjną... Tym razem mleko wyszło genialne -  szybkie do przygotowania, banalnie proste, tanie i pyszne! Dzięki podprażeniu płatków mleko smakuje zupełnie inaczej. Można wykorzystać je do wielu potraw, jak np. naleśniki, kaszki, ale zdaje egzamin też jako napój czy baza do musli. Córka Średnia zaakceptowała i wypiła niemal całe od razu, ocalałą resztę wykorzystałam do zrobienia Niemowlęciu placuszków bananowych, które także znikały błyskawicznie! Polecam:)


Składniki:
4 łyżki płatków owsianych
400 ml wody
łyżeczka brązowego cukru
opcjonalnie szczypta soli

Przygotowanie:
Płatki owsiane podprażyć na suchej patelni. Zalać je 400 ml wody (ja używam przefiltrowanej) i zblendować przez około 1 minutę, a następnie przefiltrować przez gazę. Dodać łyżeczkę brązowego cukru i ewentualnie szczyptę soli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz